Battlefield 1: na één week spelen (REVIEW)

De game Battlefield 1 is nu ongeveer een paar dagen geleden officieel uitgekomen en wat vinden wij van momenteel na ongeveer één week spelen nou van de game? Naja.. 1 week? Wij van Livekaarten.nl hadden natuurlijk ook een EA Access abonnement, waardoor we de game al eerder konden spelen.

De campaign

Allereerst zullen we maar bij de campaign beginnen, maak je geen zorgen er komen geen spoilers in voor! De campaign is in iedergeval geen standaard campaign waarin je een persoon speelt, In tegendeel zelfs! Maar je speelt in totaal 6 andere personen met 6 andere verhaallijnen (waarvan een verhaallijn start als je de game opstart en wanneer je de campaign zelf opstart). Die verhalen zijn gebaseerd op de eerste wereldoorlog. Een fantastisch idee maar werkt het ook? Heel simpel het antwoord daarop is ja! Je kunt heel goed zien dat ze hun tijd hebben genomen om deze game te maken, want ja 6 verschillende personages met elk hun eigen karakter is een idee wat vrij moeilijk is om uit te werken maar het is ze zeer goed gelukt. Het zijn 6 aangrijpende verhalen waardoor je de tijd zo snel gaat dat je met je mond vol tanden staat wanneer je klaar bent met een verhaal lijn. Zou je de game alleen maar voor de campaign moeten halen? Het antwoord daarop is nee, tenzij je 50, 60 of zelf 200+ euro wil uitgeven voor ongeveer 5 a 6 uurtjes speeltijd.

De graphics

De graphics, oh man! Daar kunnen we je een heel verhaal, over vertellen maar we zullen het voor het gemak maar kort houden. We hebben dit gespeeld op de PC, Dus over PS4 en XBOX ONE kunnen we je niet heel veel vertellen, maar uiteraard zal het gegarandeerd heel mooi eruit zien. We hebben het gespeeld op high/medium graphics op 1080P en manmanman wat een prachtgame. De graphics zijn zo mooi dat je gaat denken dat je in real life bent. Zowel in de campaign als in de multiplayer ziet het er heel goed uit. Maar goed, geef toe in de campaign zal je er veel meer op letten dan in de multiplayer!

De multiplayer

De multiplayer is het net zoals de bèta? Nee.. niet bepaald. Het is namelijk veel beter! Voor de meeste mensen die de bèta hebben gespeeld was het al een must have game. Er zijn in totaal 9 mappen beschikbaar. Van een map die gebaseerd is op de een dorp tot een map die gebaseerd is in de bergen van Italië. In totaal zijn er ook 6 game-modes waaronder 2 nieuwe: operations en war pigeons. In het kort: operations is een gamemode waarin je gebieden moet terugveroveren deze gamemode is verdeeld over 3 mappen waardoor de gamemode wel 3 tot 4 uur kan duren, en als je pech hebt duurt ie maar een half uur. War pigeons is in het kort een gamemode waarin je 3 vogels moet vangen om vervolgens coördinaten te krijgen waar de artillerie naartoe moet vuren.

De 4 kits

De 4 standaard kits van battlefield zijn natuurlijk ook in deze game te vinden, zo heb je weer de assault, medic, support en de scout kit. Elke kit heeft natuurlijk zijn eigen wapens zo heb je in de assault kit de wat lichtere wapens en shotguns. De medic kit heeft de wat zwaardere wapens en shotguns. De Support kit Heeft natuurlijk weer de light machine guns, en dan hebben we de scout kit en die is natuurlijk weer uitgerust met snipers. Met elke kit heb jij nog vier andere keuzen: Een secondary weapon, gadget 1, gadget 2 en een mêlee wapen. En dan hebben we het nog niet gehad over de voertuigen in de game. Deze voertuigen zitten in de game: 3 verschillende soorten vliegtuigen, 4 verschillende soorten tanks, een motor met zijspan, een paard en een auto.

De in-game experience

Na dit allemaal gelezen te hebben denk je nu waarschijnlijk: ”Gaat hij nou nog eens over de in-game expierience beginnen’?” Jaja, dat gedeelte komt nu! In-game voelt verrassend fast-paced aan. Je zult je misschien afvragen, hoe? Je moet veel rennen/vluchten, je moet voertuigen zien te counteren en op een of andere manier tanks kapot krijgen. Er zijn veel strategieën die je moet verzinnen om in leven te blijven. Als jij als kip zonder kop gaat rond rennen kun je dit spreekwoord eigenlijk wel letterlijk nemen want dan ben je na verloop van tijd gewoon gesniped en ben je letterlijk een kip zonder kop. dan zal je je misschien afvragen: is het snipen zo erg? nou nee maar je moet er zeker rekening mee houden want ze zijn er sowieso en ze hebben je in de gaten voordat je het woord ‘battlefield’ kan zeggen.

De dynamic in de maps

Verder in de multiplayer heb je natuurlijk weer dynamic maps. Dat wil zeggen dat de map kan veranderen (met andere woorden: knal elk gebouw overhoop wat je tegen komt). Dit in combinatie met de geluiden van het opblazen van gebouwen en vooral de wapens en niet te vergeten het beeld maakt de multiplayer ervaring een hele hoop fun, vooral als jij met vrienden gaat spelen.

Kortom

Dus voor diegene die zich afvraagt of Battlefield 1 het waard is, het antwoord daarop is een dikke ja! Battlefield 1 kan je in onze webshop kopen, voor de PC en de XBOX ONE.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail