Call of Duty Infinite Warfare: na één week spelen (REVIEW)

De game Call of Duty Infinite Warfare is nu ongeveer een week geleden officieel uitgekomen, maar wat vinden wij, van Livekaarten momenteel na ongeveer één week spelen nou van de game? Wij hebben natuurlijk Infinite Warfare gespeeld, maar ook Modern Warfare Remastered. Over die game zullen we meer vertellen in een aparte blog, die je binnenkort kan verwachten.

De trailer

Als we het gaan hebben over Infinite Warfare, is het wel zo handig om bij het begin te beginnen. De ‘ellende’ begon halverwege dit jaar met de trailer van Infinite Warfare.

‘’Man Man Man alweer een Call of Duty waar je kan boostjumpen wall runnen etc.’’

Dat dacht, iedereen waardoor de trailer op de nummer 2 spot is geëindigd voor most disliked video, op YouTube!

De versies

De game heeft 3 verschillende versies. Zo heb je de volgende versies van de game:

• De normale edition
  • De legacy edition: met o.a. Modern Warfare Remasterd
  • De deluxe edition: met o.a. Modern Warfare Remasterd en de season pass

Op Livekaarten.nl bieden wij onder andere de normale editie aan voor de Xbox One en voor de PC.

Op Firstlook

Firstlook ook wel bekend als: ”Firstlook Festival” hebben wij een aantal potjes Call of Duty Infinite Warfare mogen spelen. In een andere blog kan je lezen hoe het daar was en wat er onder andere allemaal te doen was. In het kort: Firstlook is het grootste gaming evenement van de Benelux waar je allerlei verschillende, maar ook nieuwe games kan spelen.

Op het Firstlook Festival, hadden wij een aantal potjes domination gespeeld op onder andere de map Terminal. We hadden niet zo veel hoop, maar liepen op het einde van de dag weg bij de Call of Duty stand met onder andere een mooie poster en een heleboel game ervaring die we niet hadden verwacht. De game was leuk om te spelen er zat veel actie in. Het boost jumpen was veel minder dan we dachten, dus we hadden enigszins nog wat hoop als de game uit zal gaan komen!

De beta

Een tijd je geleden alweer, was de beta van Call of Duty Infinite Warfare tijdelijk beschikbaar. De beta was voor ons, ontzettend goed bevallen! Als we dat van mede redacteurs hebben mogen aanhoren want wij spelen vooral games op de PC. De vraag was eigenlijk ook:

”Waarom was de beta niet op PC?”

Goede vraag, waarschijnlijk is het omdat er niet genoeg PC spelers zijn om de beta daarop te launchen. Uit eindelijk hadden ze het beter wel kunnen doen, want de PC spelers zijn tot op de dag van het schrijven van deze blog, nog altijd aan het strugglen. Er zijn al aardig wat oplossingen die de game gelukkig, steeds een beetje beter speelbaar maakt.

De uiteindelijke release

Het was dan eindelijk zover, 4 november kwam de game uit en manmanman wat willen mensen hun dislike graag terug nemen. De game is fast paced, het boosten valt redelijk mee en de wapens zijn leuk om mee te spelen.

De wapens

Over de wapens gesproken, er zit veel variatie in en er is voor ieder wat wils. Maar natuurlijk is er ook een maar, persoonlijk vinden we de wapens niet heel erg goed gebalanced. Sommige AR’s verliezen van een SMG op long range en dat is niet door potato aim. Dit zal echter wel gepatched worden dus daar moeten we niet over klagen. Verder heb je meerdere versies van wapens die je met salvage kan kopen. Er zijn ook in totaal 12 wapens die je uit crates kan krijgen en die je dus niet met salvage kan kopen.

De maps

Over de maps kun je ook het een en ander zeggen, helaas. Sommige zijn klein en compact zoals bijvoorbeeld de Dome remake. Sommige maps zijn wat groter maar niet zo groot als de maps van Call of Duty Ghosts. Ze maken gebruik van de standaard 3 lane map wat wil zeggen dat er 3 ‘straten’ zijn die aan elkaar worden geconnect door kleine ‘straten’. Deze soort mapmaking kom je in elke Call of Duty tegen, al vanaf het bestaan.

De graphics en de PC settings

Er zou eigenlijk nu nog een gedeelte moeten komen waar we het gaan hebben over graphics en de PC settings. Helaas kunnen we dat niet doen maar, omdat de game nog ‘’in de maak is’’ op PC. Wat we tot zover hebben kunnen spelen zag het er mooi uit, de kleuren deden ons een beetje denken aan een combinatie tussen Call of Duty Modern Warfare 3 en Call of Duty Ghosts.

Kortom

Dus voor diegene die zich afvraagt of Call of Duty Infinite Warfare het waard is, na een aantal min en plus punten vooral op de PC. Is het antwoord daarop is een dikke ja en zouden wij, als we je aanraden de game zeker een keer te proberen en een kans te geven! Call of Duty Infinite Warfare kan je in onze webshop kopen, voor de PC en de XBOX ONE.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail